Ahad, 19 Mac 2017

Pahang kesan bakat Hasmadi

ARKIB : 03/12/2001
Oleh: ABDUL HAFIZ AHMAD
KHAIRUL Anuar Karim, Azmani Abdul Kadir atau Fadzli Shaari mahupun bekas pemenang Kasut Emas, Azizul Kamaluddin perlu lebih berwaspada untuk merebut tempat selaku penyerang Pahang musim depan.

Slot barisan depan Tok Gajah itu menerima ketibaan seorang lagi pencabar, Hasmadi Jusoh yang baru diberi kepercayaan oleh Ahmad Yunus Mohd. Aliff menyertai sesi latihan bola sepak Liga Malaysia, minggu lalu.

Ketua jurulatih itu berkata, Hasmadi yang bakatnya dikesan ketika satu kejohanan peringkat daerah, merupakan anggota baru skuad pelatih Pahang yang sudah seminggu menjalani latihan pra musim liga.

``Hasmadi berasal dari Jengka. Dia tidak pernah bermain dalam Liga Simpanan atau sebarang kejohanan peringkat kebangsaan tetapi cuma dicungkil daripada Piala Tengku Mahkota, baru-baru ini.

``Kita beri peluang kepadanya untuk membuktikan kemampuan dalam sesi latihan. Kalau dia menepati ciri-ciri yang diperlukan pasukan, mungkin ada tempat untuknya,'' kata Yunus di Kuantan, semalam.

Menurut Yunus yang juga pengurus pasukan Pahang, selain bertindak selaku penyerang, Hasmadi juga mampu dan biasa bermain di posisi perantara sebelah kiri.

Kemasukan beliau menjadikan Tok Gajah kini memiliki 21 pelatih termasuk seorang tenaga import, Viatcheslav Melnikov dari Rusia yang tempatnya sudah pun dipastikan selaku penyerang.

Sebanyak 16 pemain Pahang musim ini dikekalkan sekali lagi untuk menghadapi Liga Malaysia 2002 setelah mereka menandatangani aku janji dengan Persatuan Bola Sepak Negeri Pahang (PBNP).

Dua tonggak Johor FC musim lalu, Zuraimi Hassan dan Noorhafizal Basri serta Shahrulnizam Sahat dari Terengganu, turut diberi peluang mencuba nasib sekalipun Pahang kini berlebihan kuota pemain yang boleh didaftarkan.
SUMBRArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2001&dt=1203&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_06.htm#ixzz4bpdktTAA

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan