Ahad, 5 Mac 2017

Gagal kekang barisan tengah JDT punca Pahang tumbang

SABTU, 4 MAC 2017 @ 1:28 PM
Oleh Rizar Mohd Noor rizar@bh.com.my
PENGENDALI skuad Tok Gajah, Dollah Salleh. - Foto Rasul Azli Samad JOHOR BAHRU: Kegagalan menyekat barisan tengah Johor Darul Ta'zim (JDT) terutama pada babak pertama menjadi punca kekalahan Pahang yang tewas 3-2 pada aksi Liga Super di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, malam tadi.
 
 Pengendali skuad Tok Gajah, Dollah Salleh menegaskan pemain tengahnya terlalu membiarkan barisan tengah skuad Harimau Selatan menguasai perlawanan tatkala terlalu kerap menunggu untuk melakukan serangan balas dan ia bukan perancangan taktikal yang dibentuk.

Beliau menambah kekerapan melakukan kesilapan yang tidak harus dilakukan juga menjejaskan rentak permainan sebenar barisan pemainnya yang seolah-olah hilang punca pada babak pertama.

"Pada babak kedua, kita cuba untuk bangkit dan beri tentangan sengit kepada JDT dan pemain saya disentap dengan keputusan pengadil perlawanan yang meruntuhkan semangat mereka apabila lawan dihadiahkan sepakan penalti. "

Apa pun keputusan pengadil muktamad dan pemain saya teruskan usaha dan berjaya merapatkan jurang gol tatkala kedudukan 3-2 namun untuk mencipta ruang menjaringkan gol tampak sukar selepas JDT beraksi dengan menguatkan di posisi tengah.

"Malah gol yang dihasilkan oleh Matheus (Alves) sudah dirancang pada setiap kali sesi latihan namun kurang menjadi dan pada perlawanan itu ia membuahkan hasil dan saya anggap ia jaringan terbaik," katanya.

Dollah juga menyifatkan Alves sudah memberi yang terbaik pada aksi itu namun sokongan daripada barisan pemain tengah yang kurang menjadi menyebabkan dia gagal untuk beri tekanan pada benteng pertahanan skuad kendalian Benjamin Mora.

 Beliau juga menegaskan Mahamadou Sumareh tampak keletihan dan tidak memberikan 100 peratus di dalam padang namun sudah berusaha untuk cuba beri yang terbaik apabila berjaya melakukan beberapa gerakan menarik.

"Apa pun kekalahan kepada JDT dapat beri pengajaran kepada kami dan ia akan menguatkan lagi semangat untuk bangkit malah saya akan pastikan barisan pemain kembali memainkan peranan dan bukan barisan penyerang yang perlu bertindak untuk melakukan segala-galanya," kata Dollah.


Sumber-Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/255866

Tiada ulasan:

Catat Ulasan