Ahad, 30 April 2017

Pahang adun ramuan baru

ARKIB : 26/11/2004

SKUAD bimbingan Zainal Abidin Hassan tidak mempunyai pilihan lain selain memenangi perlawanan separuh akhir kedua Piala Malaysia menentang Perlis di Stadium Darulmakmur dengan jaringan besar sekiranya ingin layak ke babak penentuan.
Malah, Zainal juga khabarnya sudahpun memasang strategi untuk memulihkan semula semangat anak-anak buahnya agar memanfaatkan tempoh 90 minit permainan. Bagi bekas pemain kebangsaan itu peluang melangkah kaki ke perlawanan akhir Piala Malaysia masih terbuka buat Pahang dan berharap kesebelasan skuad Tok Gajah dapat memfokuskan komitmen mereka untuk mencari kemenangan yang besar bagi memastikan tempat ke perlawanan akhir.
``Untuk pusingan kedua, saya akan menumpukan perhatian bagi memulihkan semula semangat mereka supaya mereka menggunakan baki 90 minit lagi perlawanan itu untuk mencipta kemenangan dengan perbezaan jaringan gol yang lebih besar untuk beraksi di final nanti,'' ujar Zainal.
Jurulatih Pahang itu sebelum ini akur dengan peristiwa hitam di lubuk Singa Utara malah menerima kekalahan 2-0 kepada Perlis itu dengan hati terbuka.
Ketika mengulas kekalahan Selasa lalu, menurut Zainal, Pahang sepatutnya tidak tewas dalam perlawanan itu kerana pemain-pemainnya ternyata menguasai hampir 90 minit perlawanan tetapi, oleh kerana terlalu leka mereka akhirnya kecundang 2-0.
``Yang paling ketara saya lihat ialah mereka tidak memberikan komitmen sepenuhnya dalam 90 minit di padang dan sikap leka menyebabkan mereka dihukum dua jaringan gol yang begitu mudah.
``Bagi situasi yang sukar mereka mampu mengawalnya dengan baik dan susah bagi pemain-pemain Perlis bergerak bebas dalam kawasan Pahang,'' katanya.
Sementara itu pengurus Pahang, Datuk Shahiruddin Moin berkata, beliau yakin Zainal sebagai jurulatih dan pemain yang mempunyai ramuan mengadunkan semula strategi untuk menjinakkan Singa Utara.
``Saya berharap para peminat dan penyokong Tok Gajah datang beramai-ramai ke Stadium Darulmakmur bagi memberikan semangat kepada para pemain untuk meneruskan perjuangan.
``Saya tidak nampak kenapa kita tidak boleh beraksi di perlawanan akhir kerana masih mempunyai peluang walaupun tewas dalam pusingan pertama, saya yakin para pemain dapat menilai semula di mana kesilapan yang mereka lakukan dalam pusingan pertama,'' katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan