Sabtu, 29 April 2017

Latihan edisi khas mantapkan Pahang

ARKIB : 25/10/2004
JUARA Liga Super 2004, Pahang, yang membuat persediaan mengharungi perlawanan pertama separuh akhir Piala Malaysia, kini giat menjalani latihan serta latihan edisi khas sekalipun menjalani ibadah puasa.
Sebelum ini para pemain bukan sahaja dikerah menjalani latihan tambahan pada sesi pagi seperti biasa dan latihan tambahan pada sesi petang dan malam, dan kini mereka perlu mengharungi edisi khas latihan tambahan.
Setiap Sabtu untuk sepanjang tempoh bulan puasa ini, para pemain skuad Tok Gajah itu perlu mengharungi perlawanan persahabatan.
``Kita akan adakan perlawanan persahabatan setiap Sabtu, 10 malam, tujuannya bagi memantapkan dan meningkatkan kecergasan para pemain,'' kata Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Pahang Tengku Abdul Rahman Sultan Ahmad Shah.
Katanya, sesi latihan tambahan itu bertujuan mengelak para pemain berehat terlalu lama daripada aksi sebenar perlawanan yang mungkin akhirnya akan menjejaskan tumpuan mereka untuk mengharungi perlawanan separuh akhir nanti.
Pada perlawanan persahabatan malam tadi di Stadium Darulmakmur, Pahang membelasah pasukan Kelab India Pahang 6-0.
Tengku Abdul Rahman turut berharap pemain utama seperti Hairuddin Omar, Irwan Fadli Idrus dan Shahril Faizal Sharifudin akan pulih daripada kecederaan sebelum perlawanan separuh akhir nanti.
Sementara itu, jurulatih Pahang Zainal Abidin berkata latihan pada bulan puasa diharap dapat meningkatkan tahap daya tahan diri dan memperbaiki kelemahan pasukan.
Pahang akan berkunjung ke Kangar bagi menghadapi Perlis pada perlawanan pertama separuh akhir Piala Malaysia pada 23 November, sebelum menanti ``Singa Utara'' di Kuantan pada 27 November. - Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan