Isnin, 24 April 2017

Pahang sedih dalam ceria

ARKIB : 05/08/2004
KEJAYAAN pasukan bola sepak Pahang yang di nobat selaku juara sulung Liga Super di Kuantan kelmarin agak suram apabila para pemain tidak berpeluang mendakap piala tersebut di depan penyokong sendiri.
Rasa terkilan itu disuarakan sendiri oleh Pengurus Pasukan Pahang, Datuk Shahiruddin Ab. Moin yang agak kecewa apabila para pemainnya tidak berpeluang mendakap piala berkenaan sebaik sahaja mereka dinobatkan sebagai juara.
``Selaku pengurus saya berasa agak sedih dan terkilan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) tidak menyerahkan piala Liga Super kepada kami malam ini (kelmarin) kerana sambutannya akan lebih meriah jika piala itu disampaikan sebaik sahaja perlawanan tamat,'' katanya ketika ditemui sebaik sahaja perlawanan tamat, kelmarin.
Bagaimanapun, Shahiruddin memberitahu, walau apa jua tindakan FAM itu, pihaknya terpaksa akur dengan keputusan yang telah dibuat dan beliau berasa bersyukur di atas kemenangan tersebut. Pahang muncul juara sulung Liga Super selepas menundukkan Kedah 2-1 di Stadium Darulmakmur, Kuantan kelmarin menerusi gol Anthony Milicic dan Simon Colosimo.
Sekalipun terlepas peluang mendakap piala Liga Super di gelanggang sendiri, Pahang menarik nafas lega selepas kejayaan kelmarin.
Laluan berliku terpaksa ditempuhi oleh Tok Gajah apabila mereka tumpas 2-1 kepada Perlis minggu lalu dan peluang kedua yang muncul lebih-lebih lagi beraksi di hadapan penyokong sendiri tidak mungkin dibiarkan berlalu begitu sahaja.
Walaupun hanya berhadapan dengan pasukan tercorot Liga Super iaitu Kedah tetapi anak-anak buah Zainal Abidin Hassan tidak diberi laluan mudah apabila mereka menerima tentangan sengit daripada pasukan pelawat.
Namun begitu, semangat yang membara telah membawa ledakan gol Milicic dan Colosimo meletakkan pasukan Tok Gajah sebagai juara Liga Super.
Kemenangan tersebut tepat sebagaimana kata Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah, Pahang mahu menang di gelanggang sendiri dan terbukti kini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan