Sabtu, 20 Mei 2017

Pengalaman antarabangsa sandaran Muslim



Rabu, 17 Mei 2017 @ 11:15 AM
Oleh Mohamad Zulfaizan Mansor dan Asrol Awang bhsukan@bh.com.my

PEMAIN Pahang dari kanan, Matheus Alves , Muslim Ahmad dan Matthew Thomas Davies (kiri) ketika sesi latihan bagi persediaan perlawanan akhir Piala FA. - Foto Muhd Asyraf Sawa

KUANTAN: Pengalaman beraksi di peringkat antarabangsa bersama Harimau Malaya menjadi sandaran buat Muslim Ahmad untuk membantu Pahang mengecewakan Kedah pada final Piala FA di Stadium Shah Alam, Sabtu ini.

 Biarpun bukan tugas mudah untuk mengekang jentera serangan berbahaya yang dimiliki Kedah, Muslim yang juga tonggak pertahanan Tok Gajah tidak menganggap ia sebagai satu tekanan. Sebaliknya, pemain berusia 28 tahun itu percaya betapa gandingannya bersama Afif Amiruddin dan pemain import, Heo Jae-won mampu memperkemaskan benteng Tok Gajah.

"Kita tidak perlu terlalu memikirkan soal kekuatan dan kelemahan Kedah, apa yang penting kita fokus untuk persediaan terbaik Pahang bagi final nanti.
"Barisan pertahanan saya rasa bagus, kita ada pemain import (Jae-won) dan Afif. Jadi kami bersaing secara sihat untuk merebut tempat dan ia pasti baik untuk pasukan.

"Ya (pengalaman bersama skuad kebangsaan) ada membantu saya, tapi paling utama Pahang nak tunjuk sesuatu untuk membawa pulang piala musim ini," katanya ketika ditemui selepas aksi persahabatan dengan pasukan Shahzan Muda, malam tadi.

Pada aksi yang berlangsung di Stadium Darul Makmur itu, Pahang mendapat tonik terbaik sebelum ke final Piala FA apabila mudah menundukkan Shahzan Muda 5-0.

SUMBER-Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/283487

Tiada ulasan:

Catat Ulasan