Isnin, 20 Januari 2014

Pahang tidak rela berputih mata

 Oleh LUQMAN HAKIM AB. RAHIM

luqmanhakim.rahim@kosmo.com.my
 
BARISAN pemain Pahang meraikan kejayaan muncul sebagai juara Piala Sultan Ahmad Shah di Stadium Darul Makmur, Kuantan, Jumaat lalu.

PAHANG mahu memastikan momentum kemenangan berterusan apabila turun menentang Perak pada pusingan pertama Piala FA di Stadium Perak, Ipoh malam ini.

Masih segar dengan kejayaan merangkul Piala Sultan Ahmad Shah ketika menewaskan Lions XII 1-0 di Kuantan (Jumaat lalu), skuad Tok Gajah turut mengimpikan untuk pergi lebih jauh dalam kempen kalah mati itu.

Bagaimanapun, bertandang ke tempat lawan tetap menimbulkan rasa gerun buat Pahang kerana mereka sedar pasukan tuan rumah memiliki kelebihan bermain di gelanggang sendiri.

Lebih-lebih lagi Perak pasti mahu bangkit daripada kekala- han pertama dalam aksi pembukaan Liga Super menentang Johor Darul Takzim di Larkin, Sabtu lalu.

"Kita perlu berhati-hati kerana perlu beraksi di tempat lawan dan hanya bermain sekali dalam pusingan pertama Piala FA ini.

"Jadi, siapa yang menang akan terus melangkah ke pusi- ngan seterusnya, yang kalah akan berputih mata.

"Yang penting, kita dapat bermain dengan rentak yang sebenar, segala kelemahan yang ketara dalam perlawanan sebelum ini harus segera diperbaiki untuk membentuk permainan yang mantap," kata penolong jurulatih Pahang, Zainal Abidin Hassan kepada Kosmo! semalam.

Mengenai kesebelasan utama, Zainal memberitahu, beliau mampu menarik nafas lega apabila tonggak pertahanan, Saiful Nizam Miswan sudah kembali cergas selepas mengalami kece- deraan buku lali kanan.

Situasi dua tonggak, R. Suren- dren dan Dickson Nwakaeme yang dilanda kecederaan ketika beraksi menentang Lions XII pula masih lagi menjadi tanda tanya.

"Surendren dan Nwakaeme hanya menjalani latihan ringan dan keputusan sama ada akan bermain masih lagi tidak diketahui, namun saya berharap mereka segera sembuh," jelas beliau.

KOSMO ONLINE 21.1.14

Tiada ulasan:

Catat Ulasan