Isnin, 26 Jun 2017

Laluan mudah Selangor, Pahang



ARKIB : 04/06/2006
SEREMBAN - Dua gergasi bola sepak, Selangor dan Pahang merintis laluan paling mudah pada perlawanan playoff ke Liga Super musim depan apabila diundi bertemu dua pasukan berstatus kelab.

Selangor yang menduduki tangga tercorot Liga Super musim ini, diundi berdepan Johor FC apabila saingan pertama playoff bermula 18 Jun ini.

Manakala Pahang yang baru dinobatkan selaku juara Piala FA pula diundi menentang Brunei DPMM.

Atas kertas, Selangor dan Pahang dijangka mudah menyekat dua lawan berstatus kelab buat mencuri tempat untuk beraksi ke Liga Super musim depan.

Berlainan pula nasib buat Sarawak yang diundi bertemu PKNS manakala Terengganu berdepan tugas paling getir menentang Sabah.

Saingan playoff pertama berlangsung pada 18 Jun manakala saingan kedua pula pada 21 Jun.

Daripada lapan pasukan yang mengharungi playoff pertama secara timbal-balik, empat pasukan yang menang akan layak terus ke Liga Super.

Lapan pasukan yang telah layak secara automatik ialah Negeri Sembilan Naza, Telekom Melaka, Perak, Pulau Pinang E&O, MPPJ, Perlis, Melaka dan Kedah.

Bagaimanapun pasukan yang tewas pada saingan pertama playoff masih berpeluang untuk mengisi dua lagi tempat ke Liga Super.

Empat pasukan kalah akan mengharungi satu lagi perlawanan playoff timbal-balik.

sumberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2006&dt=0604&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_04.htm#ixzz4lAIqgDH7
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan