Ahad, 25 Jun 2017

Pahang, Singapura B23 ada kelebihan



ARKIB : 19/04/2006

KUALA LUMPUR - Hanya Pahang dan Singapura bawah 23 dilihat paling selesa untuk mara ke separuh akhir apabila memulakan kempen peringkat suku akhir kedua Piala FA malam ini.

Kedua-dua pasukan itu perlu mempertahankan kelebihan jaringan yang dimiliki pada saingan pertama yang lalu.

Pahang yang belum dinobatkan selaku juara Piala FA turun menentang NTFA dengan bekalkan kemenangan 6-0 ke atas lawan di Kuantan sebelum ini.

Yang pastinya anak didik jurulatih Zainal Abidin Hassan dijangka tidak berdepan tugas getir untuk mengekang lawan apabila kedua-dua pasukan bertemu di stadium Batu Kawan.

Begitu juga dengan Singapura bawah 23 yang membuat kejutan membelasah Sarawak 7-2 di stadium Jalan Besar, kini perlu mempertahankan kelebihan lima gol bertemu lawan di Stadium Sarawak.

Skuad bimbingan bekas pemain terbilang Fandi Ahmad menyedari skuad bumi kenyalang pasti akan berjuang habis-habisan buat memadamkan kelebihan lima gol milik Singapura bawah 23.

Buat naib juara musim lalu, Perak yang terhimpit dengan kekalahan demi kekalahan dalam saingan Liga Super, berdepan tugas berat untuk memadamkan kelebihan dua jaringan milik Perlis.

Perak yang tersentak tewas 2-0 kepada Perlis di gelanggang lawan perlu menggunakan kelebihan bermain di tempat sendiri untuk menewaskan Perlis untuk layak ke separuh akhir.

Jurulatih Perak, Steve Darby harus memikirkan jalan terbaik dengan prestasi tidak menentu pasukan bimbingannya mencari gol awal.

Gandingan Keita Mandjou dan Abdolaye Traore menjadi sandaran Perak untuk meledakkan jaringan awal ke gawang Perlis.

Buat Perlis yang muncul naib juara pada 2003 dijangka mempertahankan kelebihan dua jaringan bagi memastikan kemaraan ke separuh akhir menjadi realiti.

Sentuhan jaringan Philimon Chepita dan Zachariah Simukonda bakal menyulitkan benteng pertahanan Perak untuk menyekat dua pertama hitam itu.

Manakala pertembungan juara 2003, Negeri Sembilan Naza dan naib juara 2004, Terengganu diibaratkan pertemuan `buku bertemu ruas' di stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi malam ini.

Pertemuan kedua-dua musuh tradisi itu di stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah pada 5 April lalu menyaksikan kedua-dua pasukan terikat 0-0.

Kelebihan milik Negeri Sembilan Naza bermain di gelanggang sendiri pastinya digunakan sepenuhnya dengan sokongan puluhan ribu memenuhi setiap ruang stadium menjadi suntikan semangat.

Reputasi terkini Negeri Sembilan Naza yang masih kekal selaku pendahulu Liga Super menjadi kelebihan ketika Terengganu cuba untuk menyekat tuan rumah daripada meraih kemenangan.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2006&dt=0419&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_07.htm#ixzz4l4Cs4Tem
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan