Ahad, 25 Jun 2017

Jang siap sedia gempur Pahang



ARKIB : 21/04/2006
SEREMBAN - Jangan merasa kecil biarpun Negeri Sembilan Naza diundi menentang pasukan hebat, Pahang dalam saingan separuh akhir pertama Piala FA yang dijadualkan berlangsung di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi pada 29 April ini.

Pengurus pasukan, Datuk Ismail Lasim berkata, berdasarkan rekod pertemuan sebanyak tiga kali menentang pasukan Pahang pada aksi Liga Super, Negeri Sembilan Naza mencatatkan satu kemenangan (1-0), satu tewas (0-1) dan satu aksi berkesudahan seri, 1-1.

``Jika dilihat pada rekod berkenaan, kedua-dua pasukan berada ditahap seimbang. Kita mempunyai peluang dan Pahang juga mempunyai peluang yang sama. Kita hormati pasukan lawan, tetapi bukan bermakna kita tunduk dengan prestasi mereka.

``Negeri Sembilan Naza mempunyai kekuatan untuk memberikan saingan terbaik pada pertemuan separuh akhir pertama di gelanggang sendiri. Kita akan bertemu Pahang di Stadium Darul Makmur, Kuantan pada 13 Mei ini,'' katanya di sini, semalam.

Ismail optimis anak buahnya mempunyai semangat membara dan hasil komitmen yang ditunjukkan pada saingan suku akhir kedua kelmarin ketika menentang Terengganu yang berkesudahan 2-1 membabitkan saingan 120 minit, Negeri Sembilan Naza punyai potensi untuk meraih kemenangan ketika bertemu Pahang nanti.

``Negeri Sembilan Naza yakin akan melepasi halangan separuh akhir ini. Pemain sudah buktikan kemampuan mereka, semangat mereka, kesungguhan mereka. Peminat juga telah memberikan sokongan tanpa berbelah bahagi.

``Kita menanti hari pertarungan. Kemenangan adalah matlamat dan saingan Piala FA ini semestinya sengit. Saya meletakkan kepercayaan sepenuhnya kepada kesungguhan pemain untuk mencipta kemenangan itu. Sokongan peminat adalah diharap untuk terus menyuntik semangat mereka,'' ujarnya.

Mengulas kemenangan pada saingan bertemu Terengganu kelmarin, Ismail berkata, masih ada kelonggaran yang perlu dibaiki bagi memantapkan pasukan menjelang aksi separuh akhir Piala FA bertemu Pahang.

``Kita mempunyai banyak peluang untuk menghasilkan gol ketika bertemu Terengganu. Tetapi penyudahan yang tidak kemas mengheret permainan sehingga ke masa tambahan. ``Apa pun, saya memuji semangat pemain yang tidak kenal erti penat sepanjang 120 minit perlawanan itu,'' katanya.

SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2006&dt=0421&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_06.htm#ixzz4l4bM76tV
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan