Ahad, 27 Oktober 2019

Pahang serba tak menjadi

MyMetroArena
 
Asrol Awang
sukanteam@nstp.com.my
KEKECEWAAN tidak dapat disembunyikan oleh pengendali Pahang, Dollah Salleh selepas skuadnya gagal melangkah ke final Piala Malaysia musim ini.

Bekas pemain kebangsaan itu berkata, biarpun skuad Tok Gajah seri 8-8 menerusi agregat, faktor kelebihan jaringan di tempat lawan menyaksikan Kedah mengisi slot berkenaan.

"Inilah bola sepak, sepatutnya kita ambil peluang apabila bermain di tempat sendiri tetapi segalanya tidak menjadi dan ia kerugian yang besar buat pasukan.

"Aksi separuh akhir kedua bukan rezeki Pahang dan kesilapan berulang iaitu membenarkan lawan menjaringkan gol menerusi ‘set-piece’ menyebabkan kita menerima padah.

"Sudah banyak kali saya nasihatkan kepada pemain terutama sepanjang latihan untuk lebih fokus menerusi ‘set-piece’ oleh lawan tetapi ia tetap berlaku," katanya.

Begitupun, Dollah tetap berbangga dengan komitmen anak buahnya yang berusaha dan bangkit selepas ketinggalan menerusi gol pendahuluan Kedah.

"Bagi saya, pemain sudah memberikan yang terbaik dan kegagalan meraih kejuaraan musim ini memang mengecewakan," katanya.

Sumber-Artikel ini disiarkan pada : Ahad, 27 Oktober 2019 @ 11:29 AM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan