Isnin, 28 Oktober 2019

Bukan rezeki Pahang: Dollah

WARTAWAN SINAR HARIAN | | 27 Oktober 2019
 
Pergerakan pemain import Pahang, Mohamadou Sumareh dikawal rapi benteng pertahanan Kedah pada aksi separuh akhir kedua Piala Malaysia di Stadium Darul Makmur, malam tadi. - Foto Pahang FA

KETUA jurulatih Pahang, Dollah Salleh mengakui sedikit kecewa apabila skuad kendaliannya itu gagal mengesahkan slot ke pentas final Piala Malaysia musim ini setelah terikat 5-5 ke atas Kedah dalam aksi separuh akhir kedua di Stadium Darul Makmur malam tadi.

Keputusan seri dengan agregat 8-8 itu menyaksikan Kedah berjaya meneruskan saingan ke pentas final Piala Malaysia selepas berjaya memiliki kelebihan jaringan di tempat lawan sekali gus memadamkan bekalan tiga gol yang dibawa Pahang pada perlawanan itu.

Dollah mengakui para pemainnya telah memberikan persembahan terbaik pada perlawanan itu cuma mereka masih gagal mengatasi kelemahan dalam mengatasi jaringan yang di lakukan oleh lawan menerusi 'set piece'.

"Inilah sebenarnya bola sepak, walaupun kita telah memberikan tumpuan terhadap 'set piece' tetapi benda yang sama juga berlaku dan kita juga gagal memanfaatkan kelebihan beraksi di gelanggang sendiri.

"Mungkin aksi kedua ini bukan rezeki Pahang. Saya tengok pemain berjaya mencipta kebangkitan setelah ketinggalan dan mampu mendahului kedudukan, namun kita terpaksa menerima pada apabila banyak memberi peluang kepada Kedah untuk menjaringkan gol menerusi set piece," katanya ketika ditemui selepas tamat perlawanan.

Mengulas lanjut, bekas pemain kebangsaan itu turut berbangga dengan kesungguhan yang ditunjukkan para pemainnya dan menyifatkan mereka tidak tewas pada pertemuan itu cuma mereka terpaksa akur dengan kelebihan jaringan yang dimiliki Kedah di gelanggang lawan.

"Apa pun tahniah buat Kedah, dan saya juga bangga apabila kita juga masih mengekalkan rekod terbaik di gelanggang sendiri tanpa sebarang kekalahan musim ini," katanya.
SUMBERArtikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/54269/BERITA/Sukan/Bukan-rezeki-Pahang-Dollah
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan