Rabu, 13 November 2019

Perlawanan kedua Liga Super Sime Darby –Pahang.

Oleh Ahmad Yaakob
Sime Darby lawan Pahang
Tarikh 25.1.2014
Tempat Stadium Majlis Perbandaran Selayang
Masa 8.45 malam

Ramalan Sime Darby 1-1 Pahang
Kekuatan Sime Darby
Pasukan yang dikenali sebagaiThe Giant Killer ini mempunyai motovasi tinggi untuk menang kerana baru menawaskan ATM dalam perlawanan Piala FA.

Kekuatan Pahang

Barisan serangan Pahang mempunyai ramai penyerang yang baik seperti Matias Ruben Conti, Dickson Nwakaeme dan Azamuddin Mohd Akil. Tetapi menurut Zainal tonggak serangan Tok Gajah Nwakaeme masih mengalami kecederaan.[1] Menurut Luqman Hakim Ab. Rahim, selepas tampil goyah dan hanya mampu menang melalui sepakan penalti dalam perlawanan menentang Perak Jumaat lalu dalam kempen Piala FA, Pahang tidak mahu mengulang kesilapan yang sama dalam perlawanan kedua Liga Super.

       Tanpa berselindung Penolong Jurulatih, Zainal Abidin Hassan mengakui kelemahan anak buahnya terutama di bahagian pertahanan apabila mereka telah dibolosi dua gol setakat ini.[2] Jurulatih Pahang Ronald Smith mahu skuad kendaliannya memungut tiga mata bagi aksi liga menentang Sime Darby malam ini. Manakla perahanan impot Damion Stewart dan rakan sepasukan berazam mempamer aksi terpuji.[3].
Ramalan Sime Darby 1- Pahang 1.




[1]Luqman Hakim Abdul Rahman, Pahang Bakal Buat Perubahan Drastik,Sukan  Kosmo 25 Januari 2014, hlm.61
[2] Ibid.
[3] Asrol Awang, Smith Mahu Tiga Mata Di Selayang, Sukan Berita Harian, 25 Januari, 2014, hlm.56.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan