Khamis, 19 Julai 2018

Pahang tetap intai tangga kedua

SUKAN»Bola
Khamis, 19 Julai 2018 | 12:28pm
 
DOLLAH Saleh. - Foto Owee Ah Chun
Pahang tetap intai tangga kedua
Oleh Nazri Abu Bakar
sukanteam@nstp.com.my
MELAKA: Terikat 2-2 dengan Melaka United malam tadi tidak menutup impian Pahang untuk mengakhiri kempen Liga Super di tangga kedua musim ini.

Malah, ketua jurulatihnya, Dollah Saleh jelas tidak cemas apabila pasukannya yang sebelum ini menghuni tangga ketiga tergelincir satu anak tangga selepas mengumpul 31 mata, manakala PKNS mengambil alih tempat Pahang dengan 32 mata hasil kejayaan mereka mengatasi PKNP 1-0 malam tadi.

Bagi Dollah, peluang Pahang meraih tangga kedua tetap terbuka kerana masih berbaki dua perlawanan walaupun Perak kini kelihatan selesa untuk meraih kedudukan itu.

"Justeru, saya berharap pemain hanya perlu fokus bagi aksi berdepan PKNS di gelanggang sendiri Sabtu ini untuk menambah tiga mata, sekali gus memintas mereka yang hanya berbeza satu mata," katanya.

Pahang akan bertemu Kelantan pada aksi terakhir liga musim ini 29 Julai depan.

Mengulas aksi berdepan Melaka di Stadium Hang Jebat, Dollah berkata, pemainnya berjaya menguasai hampir keseluruhan permainan, namun kelekaan selepas menjaringkan gol pertama membolehkan lawan menyamakan kedudukan dan mendahului 2-1 menerusi serangan balas pantas.

"Apa pun saya tetap berpuas hati selepas mereka menyamakan kedudukan dan terikat 2-2 dalam perlawanan itu, malah jika tidak kerana ketumpulan jentera serangan sudah pasti kami mampu membawa pulang tiga mata."

Gol Pahang dalam perlawanan itu dihasilkan menerusi Issey Nakajima Farran (m-8) dan Austin Amutu (m-45), manakala tuan rumah menerusi R Gopinathan (m-15) dan Yahor Zubovich (m-24).
SUMBER- BH ONLINE  Khamis, 19 Julai 2018 | 12:28pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan