Selasa, 24 Julai 2018

Helmi sanjung jasa Dollah

SUKAN»Bola
Selasa, 24 Julai 2018 | 2:24pm
 
PENJAGA gol Pahang, Helmi Eliza Elias. - Foto Mohd Syafiq Ridzuan Ambak
Helmi sanjung jasa Dollah
Oleh Asrol Awang
sukanteam@nstp.com.my
KUANTAN: Penjaga gol Pahang, Helmi Eliza Elias berterima kasih kepada Dollah Salleh yang percaya dengan kemampuannya mengawal benteng terakhir skuad itu musim ini.

Helmi yang juga bekas penjaga gol kebangsaan berkata, kepercayaan yang diberikan jurulatih Tok Gajah itu memberi motivasi untuknya beraksi pada tahap terbaik.

"Bagi saya, beliau bukan saja sebagai jurulatih, tapi ayah dan kawan yang banyak memberi dorongan kepada saya untuk beraksi hingga kembali berada pada prestasi terbaik.

"Apabila saya diberi peluang untuk mengawal gawang pasukan musim ini, sebagai pemain berpengalaman, saya memberikan segalanya.

"Saya bersyukur kepercayaan itu dibalas dengan pencapaian menjuarai Piala FA musim ini dan sedia melaksanakan tanggungjawab pada kempen Piala Malaysia nanti," katanya.

Ditanya sama ada bersedia jika dipanggil menyarung jersi skuad kebangsaan, Helmi tidak akan menolaknya kerana kali terakhir mewakili negara pada 2008.

"Dengan pengalaman yang ada biarpun kali terakhir menyarung jersi negara pada kejohanan AFF di Thailand 2008, saya sedia kembali jika diberi kepercayaan," kata pemain berumur 35 tahun itu.

Musim ini, Helmi yang juga bekas penjaga gol Kedah menjadi taruhan utama Dollah untuk mengawal gawang skuad Tok Gajah.

Helmi menyertai skuad Tok Gajah pada 2016 dan memulakan kerjaya bersama Kedah dari 2002 hingga 2012, diikuti Felda United FC (2013), Polis Diraja Malaysia (2014) dan Negeri Sembilan (2015).
SUMBER-BERITA HARIAN ONLINE Selasa, 24 Julai 2018 | 2:24pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan