Isnin, 30 Julai 2018

DOLLAH Salleh.

Sabtu, 28 Julai 2018 | 1:21pm
 
DOLLAH Salleh.
Pahang turunkan pemain muda
Oleh Asrol Awang
sukanteam@nstp.com.my

KUANTAN: Pengendali Pahang, Dollah Salleh bakal mempertaruhkan barisan kedua apabila bertemu Kelantan di Stadium Sultan Muhammad IV, Ahad ini.

Bekas pemain kebangsaan itu berkata, percaturan itu lebih kepada memastikan pemain utama yang cedera dan masih dalam proses pemulihan benar-benar cergas sebaik kempen Piala Malaysia bermula.

"Apa yang boleh saya katakan bahawa pasukan ini tidak akan menyenaraikan kesebelasan utama berdepan Kelantan bagi mengelakkan kecederaan.

"Saya percaya pemain yang bakal menggalas tanggungjawab mengisi kekosongan itu dapat mempamer prestasi terbaik dan membuktikan mereka juga bagus.

"Oleh itu, saya mengharapkan keputusan positif dan ia juga persediaan menghadapi kempen Piala Malaysia yang dijadualkan bulan depan," katanya.

Difahamkan, pemain yang dijangka tidak disenaraikan adalah kapten pasukan Matthew Davies, Helmi Eliza Elias, Nor Azam Azih dan Afif Amiruddin.

Antara pemain yang bakal menggantikan posisi berkenaan adalah penjaga gol kedua, Remezey Che Ros serta pemain junior iaitu Shahrul Nizam Nadzir dan Muhammad Zuhair Aizat.

Ditanya peluang mengutip tiga mata bertemu The Red Warriors (TRW) malam esok, Dollah berkata, kemenangan tetap menjadi keutamaan biarpun tanpa kesebelasan utama.

"Kemenangan akan membantu pemain untuk berdepan cabaran besar pada kempen Piala Malaysia musim ini," kata bekas jurulatih kebangsaan itu.
SUMBER- BERITA HARIAN  ONLINE Sabtu, 28 Julai 2018 | 1:21pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan