Khamis, 5 Januari 2017

Pahang uji Tampines Rovers


Asrol Awang
sukan@hmetro.com.my
 
Kuantan: Selepas memilih Thailand sebagai persediaan pramusim bulan lalu, Pahang kini beralih ke Singapura sebagai persediaan terakhir bagi menghadapi saingan Liga Malaysia musim ini.

Jurulatih Dollah Salleh (gambar) berkata, mengikut perancangan skuadnya akan bertemu kelab Singapura, Tampines Rovers minggu depan untuk menilai prestasi semasa kerana saingan Liga Super akan bermula pada 21 Januari ini.


Aksi persahabatan itu diharap membantu mempertingkatkan lagi persembahan pasukan terutama dari segi persefahaman dan prestasi sekali gus memberi saingan bermakna dalam liga, ujarnya.

“Setakat ini, keserasian dalam kalangan pemain belum mencapai tahap diinginkan tapi saya percaya dengan sesi latihan serta aksi persahabatan akan membantu meningkatkan persefahaman.

“Sejak bulan lalu, mereka masih lagi memerlukan masa untuk mewujudkan keserasian dan aksi persahabatan akan membantu memantapkan pasukan sebelum bertemu Perak pada aksi pembuka tirai liga,” katanya semalam.

Pada aksi persahabatan pramusim di Thailand bulan lalu, Pahang seri dua kali dengan Rayong FC (1-1) dan Fort FC (1-1) dan tewas dua kali kepada PTT Rayong (0-2) dan Royal Navy FC (0-2).

Sumbe-Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 6 January 2017 @ 9:33 AM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan