Sabtu, 10 Oktober 2020

Tonggak muda taruhan Pahang

MyMetroArena



Asrol Awang

am@hmetro.com.my

Kuantan: Ketiadaan beberapa pemain utama Pahang memberi ruang kepada tonggak muda untuk diturunkan bagi aksi berdepan Terengganu TF (TFC) di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak, esok.

Tanpa Dickson Nwakaeme dan Ivan Carlos di bahagian serangan, Faisal Abdul Halim dan Nik Muhammad Sharrif Mohd Lazim dijangka mengetuai jentera serangan Tok Gajah.

Jurulatih Pahang, Dollah Salleh mengesahkan barisan pemain muda menjadi harapan utama untuk menamatkan aksi Liga Super dengan keputusan positif.

"Ketiadaan empat pemain disebabkan kecederaan dan penggantungan memerlukan perubahan dalam pasukan dan harapan kini disandarkan kepada pemain muda.

"Dengan prestasi yang semakin meningkat dan komitmen tinggi yang dipersembahkan dalam beberapa perlawanan sebelum ini, saya percaya mereka mampu memikul tanggungjawab yang diberikan.

"Saya cuma harap mereka dapat bermain dengan baik dan memberi tekanan kepada Terengganu yang pasti mahukan kemenangan," katanya.

Pada perlawanan esok, Pahang berdepan masalah kecederaan dan penggantungan apabila empat pemain utama skuad itu tidak dapat beraksi.

Empat pemain berkenaan ialah Nwakaeme, Goulon dan R Dinesh yang mengalami kecederaan manakala Carlos pula digantung perlawanan.

Namun, Dollah percaya skuad itu mampu untuk menafikan usaha tuan rumah mengutip tiga mata.

"Saya harap semua pemain dapat bermain dengan bagus dan memanfaatkan segala peluang yang ada untuk menamatkan saingan Liga Super musim ini dengan kemenangan," katanya.

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 10 Oktober 2020 @ 7:39 PM 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan