Sabtu, 26 Mei 2018

Dollah tabik Amutu, Nakajima

SUKAN»Bola
Sabtu, 26 Mei 2018 | 1:44pm
 
PENGENDALI Pahang, Dollah Salleh. - Foto Mohd Syafiq Ridzuan Ambak
Dollah tabik Amutu, Nakajima
KUANTAN: Pengendali Pahang, Dollah Salleh memuji Austin Amutu dan Issey Nakajima, masing-masing menjaringkan satu gol ketika membantu skuad itu membelasah Kuala Lumpur 4-0 malam tadi.

  Bekas pemain kebangsaan itu berkata, penampilan kedua mereka dalam saingan Liga Super menyaksikan kedua-dua pemain import itu memberi keputusan positif buat pasukan selepas tewas 0-2 kepada Kedah, 22 Mei lalu.

  "Saya gembira kerana Amutu dan Nakajima menjaringkan gol selepas mereka gagal memberi impak ketika tewas kepada Kedah. Tetapi, keputusan ini amat menggembirakan saya.

  "Walaupun mereka tidak beraksi seperti diharapkan, sekurang-kurangnya jaringan itu menambah lagi keyakinan mereka untuk memberi lebih baik pada perlawanan akan datang," katanya.

  Mengulas kemenangan besar ke atas Kuala Lumpur, beliau berkata, secara keseluruhannya, skuad kendaliannya itu belum mencapai prestasi terbaik.

  Namun, katanya, selepas merekodkan satu seri dan dua kekalahan dalam tiga perlawanan, tiga mata yang diraih itu mengembalikan keyakinan untuk terus memberi saingan kepada pasukan teratas liga.

  "Fokus utama adalah untuk meningkatkan kualiti permainan pada perlawanan selepas ini dan tidak lagi keciciran mata," katanya.

  Pada perlawanan itu, empat gol skuad Tok Gajah, masing-masing satu dijaringan Muslim Ahmad pada minit ketujuh, diikiti Safuwan Baharudin (m-41), Nakajima (m-52) dan Amutu (m-88).
SUMBER-BERITA HARIAN ONLINE Sabtu, 26 Mei 2018 | 1:44pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan